Jangan lemah...jangan sedih.

by Monday, December 07, 2009 2 comments
Jangan lemah dan jangan bersedih, kerana kelemahan dan kesedihan itu akan membuat rumah yang luas, harta yang melimpah, paras yang menawan, kedudukan yang tinggi, ilmu yang banyak, tidak ada gunanya sedikit pun.

Jangan lemah dan jangan bersedih, sebab kelemahan dan kesedihan hanya akan membuat makanan yang enak terasa hambar, langit yang indah terasa hampa, bunga yang mekar menjadi layu, dan kehidupan dunia menjadi penjara yang membinasakan.

Jangan lemah dan jangan bersedih, kerana kita masih memiliki dua mata, dua telinga, dua bibir, dua tangan, dan dua kaki, lidah dan hati. Kita masih merasakan kedamaian, keamanan, dan kesihatan.

Jangan lemah dan jangan bersedih, kerana kita masih memiliki agama yang kita yakini, rumah yang kita diami, nasi yang kita makan, air yang kita minum, pakaian yang kita pakai, dan saudara tempat kita berbagi rasa.

Mengapa kita harus bersedih?
Maka nikmat Tuhan kamu yang manakah yang kamu dustakan?

~Dr 'Aidh Al-Qarni

.::aiNi::.

Developer

Cras justo odio, dapibus ac facilisis in, egestas eget quam. Curabitur blandit tempus porttitor. Vivamus sagittis lacus vel augue laoreet rutrum faucibus dolor auctor.

2 comments:

jha said...

Asalamualaikum warohmatulahi wabarokatu kiranya sudi sahabat menerima award dari saya atas rasa terimakasih

.::aiNy::. said...

to jha....
:-)

syukran jazilan...
bagai datang membawa ceria, penambat resah...

alhamdulillah...
terima kasih skali lagi..