Lupakan kegagalan semalam....

by Tuesday, September 09, 2014 1 comments
Bismillahirrahmanirahim... Dengan nama Allah yang Maha Mulia, serta junjunganNya nabi Muhammad SAW. Kerana dengan ihsan dariNya, insankerdil ini masih berada di sudut dunia,menumpang untuk terus bernafas.

Alhamdulillah, thumma alhamdulillah.
Nikmat yang tidak terhitung banyaknya. jika dikira dengan jari, habis semua jari yang ada. jika dikira dengan nombor, tidak tertinggal satu pun yang terbilang, jika dikira dengan huruf, tiada satu patahpun yang terkecuali mentafsir setiap nikmatNya.

Benarlah kalam suci Allah... “Dan jika kamu menghitung nikmat Allah nescaya lemahlah kamu menentukan bilanganya” ~ Syrah Al-Baqarah :Ayat 34

Ya, kita takkan berupaya menghitung satu persatu nikmat dariNya. Termasuklah nikmat keupayaan untuk menulis. Sekian lama tidak menukilkan sesuatu peringatan di ruangan maya ini, terasa sedikit janggal untuk menyediakan ruang untuk berfikir dan mencurahkan ilham. Mungkin sudah agak berkarat kerana nikmat yang diberikan untuk menulis sebelum ini banyak dihabiskan dengan perkara yang kurang manfaatnya. Atau kurang berjaya menguruskan masa dengan baik.

Tinggalkan kekurangan semalam...fokuslah sesuatu yang lebih baik untuk esok. ya, teruskan melangkah..dan berkira-kira lah untuk melakukan sesuatu semoga ianya lebih baik dari semalam. kita seakan lupa..Allah selalu memberi ruang dan peluang untuk terus memilih yang terbaik, namun...hanya kita yang selalu memilih yang kurang baik dek kerana kurangnya akal untuk timbang-timbang sesuatu perkara.

Semoga Allah terus memberi kekuatan pada kita untuk terus memilih yang terbaik antara antara yang baik atas setiap keputusan yang kita lakukan pada sekecil-kecil perkara sehingga sebesar-besar urusan... Insyaallah..

”Ya Rabb.. aku tidak mohon untuk tidak diuji. Sesungguhnya aku akur, bahawa di setiap desah nafas, derap langkah, kejadian dan peristiwa, baik dan buruk adalah takdir yang Kau tetapkan kepadaku seperti yang telah dicatat oleh Qalam, yang telah tersimpan kemas di Luh Mahfuz. Maka itu Wahai Tuhan Pemilik sekalian jiwa, aku mohon agar Kau berikan kekuatan kepadaku untuk berhadapan dengan setiap ujian-Mu. Aku mohon agar Kau sentiasa perhatikan aku yang sedang memikul pemberian-Mu.. berikan kesabaran kepadaku.. permudahkan laluanku.. tenangkan hatiku agar bersabar dan bersyukur menempuh liku kehidupan.. berikan kemampuan kepadaku untuk menggalas amanah-Mu – dalam anugerah, dalam musibah, dengan syukur, dengan sabar – dengan redha.. demi meraih redha-Mu”.

Lupakan kegagalan semalam....dan kaki ini akan terus melangkah ke hadapan..InsyaAllah :)

.::aiNi::.

Developer

Cras justo odio, dapibus ac facilisis in, egestas eget quam. Curabitur blandit tempus porttitor. Vivamus sagittis lacus vel augue laoreet rutrum faucibus dolor auctor.