Rindunya pada kalian..:-)

by Sunday, February 22, 2009 7 comments
nurani ini bagai ditarik- tarik pada sebuah kenangan...
mengimbau saat indah..sebuah pertemuan....

ikatan hati tersimpul kerana kesamaan akidah dan fikrah...
terpatri...persis seutas tali dianyam indah...

kita bertemu keranaNya...
berpisah jua keranaNya...

namun..walau seribu langkah yang memisahkan kita...
beribu rasa yang menghambat didada...
xkan pernah kurasa..
kalian hilang di jiwa...

uhibbukum fillah...
abadan abadaa...
"CintaKu mesti bagi orang-orang yang saling mencintai kerana Aku; CintaKu mesti bagi orang-orang yang saling bersilaturahim kerana Aku; CintaKu mesti bagi orang-orang yang saling menasihati kerana Aku; CintaKu mesti bagi orang-orang yang saling mengunjungi kerana Aku; Cintaku mesti bagi orang-orang yang saling memberi kerana Aku"~hadith Qudsi

.::aiNi::.

Developer

Cras justo odio, dapibus ac facilisis in, egestas eget quam. Curabitur blandit tempus porttitor. Vivamus sagittis lacus vel augue laoreet rutrum faucibus dolor auctor.

7 comments:

hanim yusra said...

salam ain..
saper yang anti rondu tu??
gamba kat atas tu kat maner ek?

Puteri Umi Serikandi Islam said...

Assalammualaikum sahabatku, sahabat seperjuangan, sahabat sefikrah, sahabat sehati sejiwa Islam..:)

SEsungguhnya, setiap pertemuan pasti ada perpisahan, biarlah ia hanya perpisahan sementara..

Jauh dekat kita akan lebih dekat jika sentiasa dingati dalam doa yang sentiasa dipanjatkan untuk sahabatnya itu tanpa diketahui olehnya...

kalau sem yang lalu merupakan sem akhir aini di UUM, sem ni giliran amiera pula ye? Emmm...semoga sem ini hanya pengajian di peringkat ijazah je yang berakhir di UUM tetapi bukan turut berakhirnya di jalan dakwah...

Teruskan perjuangan walau di mana, walau bila, walau dengan siapa...

Allah tak memberi apa yang kita nak, TAPI Allah PASTI memberi apa yang PERLU DAN PATUT buat kita..Yakinlah. Setiap sesuatu itu ada hikmah di sebaliknya.......

P/S: Kak aini sayang,,,nak lah juga gambar yg beraya kat umah kak syifa tu..hihi

ummu humaira said...

salam, mmm seronok betul akak tgk gambar raya kat umah akak tu... teringat kenangan makan2 n masak sama2. akak pun rindukan unkti. moga ukhuwwah akan terus terjalin..

aiNNisa' said...

kak syifa'..!!!

wa'alaikumussalam...:-)

akhirnya jumpa jgk akak di sini..
alhamdulillah...:-)

yer,aini pun trasa sgt bila tgok gmbar tu...rasa xsabar nak 'kembali' ke sana..:-)

insyAllah...
doakan aini slalu..yer kak...

*pngembaraan ke blog akak akan bermula...tungguu...:-)

aiNNisa' said...
This comment has been removed by the author.
aiNNisa' said...

to ukhty hanim yusra...

wa'alaikumussalam...:-)

rindu kt sape?..
hmm...:-)

gmbar tu kat bukit ayer, perlis..
semasa mukhayyam PERBINA ISMA KEDAH.

aiNNisa' said...

to Puteri Umi Serikandi Islam (amiera)

wa'alaikumussalam ya ukhty yg kusayangi..

syukran atas ingatan...

yer,akibat kenikmatan hidup dan tuntutan keinginan membuatkan kita lupa tntang hakikat hidup yang perlu kita perjuangkan..

amiera...
ambil la peluang bila bersama dgn akhowat...
kumpul la sebanyak mungkin kata2 hikmah dan juga nasihat dari sahabat...genggam kemas2..
kelak, kita pasti akan diuji dgn apa yg kita selalu 'pegang'...

aini telah dan sedang merasainya...
sukarnya tuntutan hati dan 'halangan' org sekeliling...

tapi kita xbleh elak...perlu lawan...semuanya akan mematangkan kita...

insyAllah...
semoga amiera trus tabah dan tsabat atas jalan ini...
xder istilah pencen dlm kita bekerja utk agama..
cuma antara nak n xnak je...:-)

insyAllah...
pnjg umur nnti kita jumpa erk..
tnggu aini tau...:-)

* kalo miera nak gmbar tu msg aini dulu..k..:-)